Kahramanmaraş Haberleri
Kahramanmaraş
Açık
28°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Gazetecin | Kahramanmaraş | Kahramanmaraş’ta gıda güvenliği denetimleri artırıldı

Kahramanmaraş’ta gıda güvenliği denetimleri artırıldı

Kahramanmaraş İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlamak amacıyla il genelinde yürütülen resmi kontrol ve denetim faaliyetlerinin kesintisiz şekilde sürdüğünü açıkladı.

Kahramanmaraş İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlamak amacıyla il genelinde yürütülen resmi kontrol ve denetim faaliyetlerinin kesintisiz şekilde sürdüğünü açıkladı.

KAYNAK: Gazetecin
Kahramanmaraş’ta gıda güvenliği denetimleri artırıldı

Kahramanmaraş İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Gıda Şube Müdürlüğü tarafından yapılan denetimlerde özellikle hijyen koşulları, ürünlerin son kullanma tarihleri, saklama şartları, etiket bilgileri ve mevzuata uygunluk kriterlerinin kontrol edildiği ifade edildi. Yetkililer, gıda güvenliğinin yalnızca üretim aşamasında değil, tedarik zincirinin tüm halkalarında sağlanması gerektiğine dikkat çekti.

Karekod sistemiyle izlenebilirlik güçleniyor

Uygulanan karekod sistemiyle birlikte tüketicilerin, satın aldıkları gıda ürünlerine ilişkin kayıt ve denetim bilgilerine doğrudan erişebildiği bildirildi. İşletmelerde yer alan karekod uygulaması sayesinde vatandaşların, ürünlerin kaynağı ve denetim geçmişine saniyeler içinde ulaşabildiği vurgulandı. Bu sistemin hem şeffaflığı artırdığı hem de denetim mekanizmasını güçlendirdiği kaydedildi.

Öte yandan vatandaşların gıda güvenliği süreçlerine aktif katılımının önemine işaret edilerek, her türlü ihbar, şikâyet ve görüşün ALO 174 Gıda Hattı ile Gıda Güvenliği Mobil Uygulaması üzerinden Bakanlığa iletilebileceği hatırlatıldı. Yetkililer, gelen bildirimlerin hızlı şekilde değerlendirilerek gerekli incelemelerin yapıldığını aktardı.

Kahramanmaraş İl Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, yürütülen çalışmaların temel amacının tüketici sağlığını korumak ve piyasaya arz edilen gıdaların mevzuata uygunluğunu sağlamak olduğunu belirterek, denetimlerin sahada kararlılıkla sürdüğünü ifade etti.

Açıklamada ayrıca, gıda güvenliğinin sürdürülebilir bir kamu sağlığı meselesi olduğu vurgulanarak, hem işletmelerin hem de vatandaşların bu süreçte sorumluluk paylaşması gerektiği kaydedildi.
 

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız