TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında yürütülen "Sürdürülebilir Tarım ve Yeşil Gelecek" projesi, Kahramanmaraş'ta düzenlenen kapanış programıyla sona erdi. Beş gün süren eğitimlere Türkiye'nin farklı illerinden öğretmenler katıldı.
Teorik ve uygulamalı eğitim
Kahramanmaraş İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında yürütülen "Sürdürülebilir Tarım ve Yeşil Gelecek" projesinin kapanış programı gerçekleştirildi.
Programa İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Muharrem Dilipak, KSÜ Ziraat Fakültesi öğretim üyeleri Prof. Dr. Kadir Saltalı, Prof. Dr. Mürüvvet Ilgın ve Prof. Dr. Mahmut Murat Aslan'ın yanı sıra akademisyenler, kurum temsilcileri ve öğretmenler katıldı.
Beş gün süren proje kapsamında Türkiye'nin farklı illerinden gelen öğretmenlere sürdürülebilir tarım, çevre bilinci ve yeşil gelecek konularında teorik ve uygulamalı eğitimler verildi. Eğitim programı boyunca katılımcılar, çevre dostu üretim yöntemleri ve sürdürülebilir tarım uygulamalarına ilişkin bilgi ve deneyimlerini geliştirme fırsatı buldu.
Kapanış programında projeyi başarıyla tamamlayan öğretmenlere sertifikaları takdim edilirken, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan hediyeler de katılımcılara sunuldu.
"Sürdürülebilir Tarım ve Yeşil Gelecek" projesinin, öğretmenlerin çevre ve sürdürülebilir tarım alanındaki bilgi ve becerilerinin artırılmasının yanı sıra farklı kurumlar arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesine katkı sağladığı belirtildi. Proje kapsamında edinilen kazanımların eğitim faaliyetleri aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaştırılması hedefleniyor.