Kahramanmaraş Haberleri
Kahramanmaraş
Açık
31°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Gazetecin | Yaşam | Sanayide yeşil dönüşüm belgesi şartı

Sanayide yeşil dönüşüm belgesi şartı

İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yeşil Dönüşüm Ödül Töreni’nde konuşan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki, Sınırda Karbon Düzenlemesi kapsamında yurt dışında mal satabilmek için 2030’a kadar üretimde sıfır emisyona ulaşılması gerektiğini belirterek, “Bizler bu anlamda sanayicilerimize eşit rekabet ve yeşil finansman imkânı...

İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yeşil Dönüşüm Ödül Töreni’nde konuşan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki, Sınırda Karbon Düzenlemesi kapsamında yurt dışında mal satabilmek için 2030’a kadar üretimde sıfır emisyona ulaşılması gerektiğini belirterek, “Bizler bu anlamda sanayicilerimize eşit rekabet ve yeşil finansman imkânı...

Sanayide yeşil dönüşüm belgesi şartı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki, İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından düzenlenen Yeşil Dönüşüm Ödül Töreni’ne katıldı. Günümüze damgasını vuran en büyük olgunun değişim olduğunu ifade eden Bakan Özhaseki, Sınırda Karbon Düzenlemesi, Emisyon Ticaret Sistemi ve Yeşil Dönüşüm gibi kavramlardan bahsederek, firmalara dönüşüme ayak uydurması gerektiğini söyledi.

Bakan Mehmet Özhaseki, ihracatın yüzde 50’den fazlasının İstanbul'dan yapıldığını belirterek, “Sanayide Yeşil Dönüşüm için Bakanlık uzmanlarımızla sanayicilerimizi buluşturacağız” dedi.

Sanayide yeşil dönüşüm belgesi geliyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayelerinde başlatılan ve bir dünya markası haline gelen Sıfır Atık ile 438 milyon ağacı kesilmekten kurtardıklarını kaydeden Bakan Özhaseki, “Sınırda Karbon Düzenlemesi kapsamında yurt dışında mal satabilmek için 2030’a kadar üretimde sıfır emisyona ulaşmamız gerekiyor. Bizler bu anlamda sanayicilerimize eşit rekabet ve yeşil finansman imkânı sağlayacak olan Sanayide Yeşil Dönüşüm Belgesi düzenleyeceğiz. Bir an önce, İSO’nun Bakanlık uzmanlarımızla, kendi üyelerini buluşturacağız.” diye konuştu.

ÇEVREFEST’E binlerce genç geldi

Küresel ısınmanın bir gerçeklik olduğunu söyleyen Bakan Özhaseki, “Bu bilinci artırmak adına ÇEVREFEST’i düzenledik. Binlerce gencimiz katıldı. Çevre bilincinin, farkındalığının oluşması açısından ÇEVREFEST bizim için çok önemli. Bizler, üreteceğiz ama çevreyi kirletmeyeceğiz. Emisyonlarımızı 2030 yılında, artıştan yüzde 41 oranında azaltacağımızı taahhüt ettik. Korunan alanlarımızı çoğaltıyoruz. Orman varlığını artıran dünyadaki ender ülkelerden biriyiz.” dedi.

Bakan Mehmet Özhaseki, konuşmasının ardından yeşil dönüşümü destekleyen firmalara ödüllerini taktim etti.
 

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız