6 Şubat depreminin üzerinden neredeyse bir buçuk yılın geçtiğini söyleyen Milletvekili Öztunç: “Depremde toplumun her kesiminden, her meslek grubundan yurttaşlarımız yaşamını yitirdiler. Deprem bölgesinde çok sayıda polis ve askerimizi de yitirdik. Türkiye'nin dört bir yanından gelmiş Edirne'den, Tokat'tan, Trabzon'dan deprem bölgesinde Adıyaman'da, Hatay'da, Maraş'ta görev yapıyor bu insanlar. Ve deprem olmuş yaşamını yitirmişler.
Bu polisimiz ve askerlerimiz maalesef şehit olarak kabul edilmiyorlar. Polis ve asker Kahramanmaraş'ta Hatay'da tatil için mi bulunuyordu? Turistik gezi için mi bulunuyordu? Zevkine mi gelmişlerdi? Hayır. Görevli gelmişlerdi, görev yapıyorlardı. Bu insanları şehit olarak kabul etmeyeceğiz de kimi kabul edeceğiz Allah aşkına. Değerli milletvekilleri, kendi getirdikleri kanun teklifini ama AK Parti sıralarında polis kökenli, emniyet kökenli asker kökenli milletvekilleri var. Ya Allah aşkına bari sizler silah arkadaşlarınıza sahip çıkın. Anne baba ölmüş. Çocuklar kalmış. Tokat'tan bir amca geldi. Oğlum da gelinim de polisti, “Kahramanmaraş'ta depremde öldüler” dedi. “İki çocuk kaldı” dedi. “Ben nasıl büyüteceğim bunları” dedi. O çocukların, o evlatların büyümesi için polisin ve askerin deprem bölgesinde deprem nedeniyle yaşamını yitiren polislerin, askerlerin şehit kabul edilmesi gerekmektedir. Gelin bir madde ilave edin buraya bunu çıkartalım. Ya da hani sürekli siz torba yasa getiriyorsunuz. Bir torba yasanın içerisine koyun. Hep birlikte bunu çıkartalım ve bu mağduriyeti giderelim.” İfadelerine yer verdi.