Kahramanmaraş Haberleri
Kahramanmaraş
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Gazetecin | Genel | Bakan Işıkhan, 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısına katıldı

Bakan Işıkhan, 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısına katıldı

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Işıkhan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Reşat Moralı Toplantı Salonu’nda düzenlenen 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısına başkanlık etti.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Işıkhan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Reşat Moralı Toplantı Salonu’nda düzenlenen 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısına başkanlık etti.

KAYNAK: Gazetecin
Bakan Işıkhan, 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısına katıldı

Toplantıda 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesine yönelik hazırlıklar ele alındı. Bakan Işıkhan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde son 24 yılda çalışma hayatının her alanında olduğu gibi iş sağlığı ve güvenliği alanında da çok önemli reformları hayata geçirdiklerini belirterek “Mevzuat altyapımızı güçlendirdik. Denetim kapasitemizi artırdık. İş sağlığı ve güvenliği profesyonelinin sayısını artırdık. İşverenlerimizin ve çalışanlarımızın farkındalığını geliştirmeye yönelik kapsamlı çalışmalar yürüttük. Ama en önemlisi 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile ülkemiz, bu alanda tarihinin en kapsamlı dönüşümlerinden birini gerçekleştirmiştir. Bugün artık iş sağlığı ve güvenliği, kamu ve özel sektör ayrımı gözetmeksizin tüm çalışma hayatını kapsayan temel bir politika alanı haline gelmiştir.” diye konuştu.

2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesi

Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi’nin, Türkiye’de sosyal diyaloğun en önemli ve en kapsamlı platformlarından biri olduğuna vurgu yapan Işıkhan, “2005 yılında kurulan Konseyimiz, bugüne kadar iş sağlığı ve güvenliği alanında yürütülen politikaların şekillenmesinde çok önemli roller üstlenmiştir. Bugün gerçekleştirdiğimiz 30’uncu toplantımızın en önemli gündem maddelerinden biri, 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgemizdir. Geçmişte hazırladığımız politika belgeleri sayesinde önemli kazanımlar elde ettik. 2006-2008 döneminde müstakil bir iş sağlığı ve güvenliği mevzuatının oluşturulmasını hedefledik. 2009-2013 döneminde uygulama kapasitesinin geliştirilmesine ve hizmetlerin geliştirilmesine odaklandık. 2014-2018 döneminde ise sektör ve risk odaklı bir yaklaşımı benimsedik. Bugün geldiğimiz noktada ise yeni ihtiyaçları ve yeni çalışma biçimlerini dikkate alan daha güçlü, daha bütüncül ve daha sürdürülebilir bir vizyon ortaya koyuyoruz. 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgemizin temel amacı; sağlıklı ve güvenli çalışma anlayışını ülkemizin tüm çalışma hayatında daha ileri seviyelere taşımaktır.” dedi.

Politika belgemiz dört temel öncelik alanı üzerine inşa edilmiştir

Politika Belgesinin dört temel öncelik alanı üzerine inşa edildiğini vurgulayan Bakan Işıkhan, “Birincisi, iş sağlığı ve güvenliği kültürünün ülke genelinde içselleştirilmesidir. İkincisi, iş sağlığı ve güvenliği sisteminin ana bileşenlerinin geliştirilmesidir. Üçüncüsü, çalışma ortamlarının iyileştirilmesidir. Dördüncüsü ise kurumsal yapılanmanın güçlendirilmesidir.” şeklinde konuştu.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız